Eduard Schaepman

Eduard Schaepman

Over Eduard Schaepman

Eduard Schaepman is geboren op 8 juli 1962 in Beek, maar groeide op in het nabijgelegen Maastricht. Na zijn tijd op middelbare school ‘Hendrik van Veldeke College’ in Maastricht, besloot hij te verhuizen naar Utrecht en daar Communicatie aan de Hogeschool van Utrecht te studeren. Toen Eduard Schaepman zijn bachelor had behaald in Utrecht, ging hij aan de Universiteit van Tilburg studeren. Hier volgde hij de master Marketing. Vervolgens heeft Eduard Schaepman aan IMD Business School de masterprogramma’s ‘Mobilizing People’ en ‘Organizational Behaviour’ gevolgd. Daarna deed hij tevens het masterprogramma ‘Future Growth’ aan INSEAD Business School.

Carrière

De carrière van Eduard Schaepman begon al voordat hij aan zijn master begon. Voor en tijdens zijn master was hij namelijk al werkzaam bij Bank Mees & Hope als marketing manager. Na vier jaar besloot hij te gaan werken bij Robeco Group, waar hij ook als marketing manager aan de slag ging.
Na drie jaar, in 1997 kwam de grote omslag in de carrière van Eduard Schaepman. Op dat moment werd hij namelijk directeur bij BNP Paribas Fortis. Na functies bij euroShell, SNT International, ClientLogic en Regus Benelux, werd Eduard Schaepman uiteindelijk algemeen directeur bij Chalet Group. Chalet Group is één van de grootste (private) vastgoedinvesteerders van Nederland. De focus van het bedrijf ligt met name op het commerciële vastgoed zoals kantoren, winkels en andere bedrijfsgebouwen.

Tribes

Na twee jaar bij Chalet Group aan de slag te zijn geweest besloot Eduard Schaepman voor zichzelf te beginnen en richtte het bedrijf Tribes op. Naar eigen zeggen is dit een ‘office concept 3.0’. Het achterliggende concept van Tribes is om onafhankelijk van tijd en plaats te werken. Tribes biedt dan ook zogenaamde flex-werkplekken aan professionals. Desalniettemin kunnen professionals bij Tribes ook wat meer ‘vastere’ kantoorruimte huren. De locaties van Tribes, vooralsnog in Nederland en België, zijn uitgerust met alle gemakken van dien, zoals koffiebars, stomerijen en fitnessruimtes. Maar het blijft niet alleen bij het bieden van enkel kantoorruimte. Eduard Schaepman vindt het namelijk ook belangrijk dat Tribes een plek biedt voor professionals om elkaar te ontmoeten. Hiervoor hebben een aantal Tribes-locaties hun eigen Tribes-café, waar professionals in een wat minder formele omgeving elkaar kunnen ontmoeten. Volgens Eduard Schaepman werkt zo’n café juist extra motiverend omdat het een zogenaamd ‘thuisgevoel’ heeft. Zelf zegt hij altijd in cafés de beste deals te hebben gemaakt en de beste sollicitatiegesprekken te hebben gehad.